Sentenced to Live
Höpinoitä varsinkin kosmetiikastani ja sen vähentämisprosessista, mutta myös musiikista, kissoistani ja yleisesti kaikesta mahdollisesta, joka liittyy elämääni :)
sunnuntai 28. kesäkuuta 2026
Loppuneet Dermosil-tuotteet ja yksi ostos, Kesäkuu 2026
Ei oikein suunnitelmat toteutuneet taaskaan, kun laiskuus vähän iski :p.
Tosin loppuneiden kanssa jäin aika vähiin taas tässä kuussa, joten hyvä esitellä ne sitten könttänä.
Tällä kertaa tulee ensimmäinen könttä yhden merkin tuotteita eli yllättäen sain samoihin aikoihin useamman Dermosilin tuotteen loppumaan!
Päädyin käyttämään tämän 500ml Dermosil Lovely Hand Soap käsisaippuan pois, kun ei tullut saippuaa tehtyä Lushin suihkujellystä. Nyt tosin taas oon pariin kertaan viipaloinut ja liuottanut käyttöön, joten jospa sekin tässä 1-2kk sisään loppuisi :p.
Tämä oli viime joulun kokoelmassa helmiäishohtoisen vaalea saippua ja tuoksu oli "raikas kukkaistuoksu, jossa on häivähdys täyteläisempiä, maanläheisiä sävyjä. Voit tuntea tuoksussa muun muassa laventelin, jasmiinin ja setripuun vivahteita".
Oli omaan nenääni melko heikko tuoksu, sai laittaa kädet aivan nenään kiinni, että sain tuoksusta jotain selvää.
Ei siis herättänyt tunteita suuntaan tai toiseen sen suhteen.
Käsiä ei kuivattanut ehkä samalla tavalla, mitä jotkut saippuat voi tehdä. Toki nyt kesäaikaan ei kädet muutenkaan kuivu yhtä paljoa.
Kiva oli kokeilla, mutta ei jää ikävä!
Sitten pyysin Mr.Insinööriä rutistamaan purkkiin loput jämät tästä 200ml Dermosil Calm Foot Cream jalkavoiteesta, joka tuli samassa joulukokoelmatilauksessa kuin tuo käsisaippua.
Tämä oli käytössä aika lailla heti tuolta marraskuulta asti eli näköjään 6-7kk kestää mulla 200ml jalkavoidetta :D.
Mielestäni ihan ok:sti lopulta kosteutti jalkapohjia suihkun jälkeen eli seuraavana päivänä oli edelleen kantapäät suhteellisen pehmeät, kun oli sukkien kanssa muhinut yön yli.
Ehkä talveksi voisi olla vieläkin kosteuttavampi, mutta näin kevät-/kesäaikaan oli ihan sopiva.
Tuoksussa oli "mustaherukkaa, kultaista Himalajan vadelmaa, vesimelonia, omenaa sekä vaniljaa", mutta mielestäni tämäkään ei omaan nenääni tuoksunut kovinkaan vahvasti. Oli ihan miellyttävä käyttää.
Tuon holografisen tuubin fani minusta kyllä tuli, onneksi on vielä käsivoide jäljellä ja sen otan käyttöön, kunhan saan Juicy-voiteen ensin käytettyä :).
Pitää varmaan muita Dermosilin jalkavoiteita kokeilla seuraavaksi.
Viimeisenä tällä erää sain käytettyä myös tämän 150ml Dermosil Hair Solutions Leave-in Conditioner Spray hiuksiin jätettävän suihkeen.
Tämä oli siis sellainen 2-faasinen vaaleanpunertava suihke, jonka tilasin viime kesäkuussa, kun tein ensimmäisen oman Dermosil-tilauksen :).
Piti laskea, niin 4 tuotetta tuosta tilauksesta on vielä käytössä :D.
Mutta tämä suihke oli ihan ok, ehkä pidän Moisture Kickiä ihan vähän parempana, mutta kyllä tälläkin pahimmat takut sai taltutettua, jos oli huonompi hoitoaine käytössä.
Voisin kyllä ostaa uudelleenkin, kun on ihan kohtuuhintainen (8e).
Olisi ollut mielenkiintoista kokeilla, miten toimii näissä mun uusissa hiuksissa, kun on vaalennettu ja värjätty suoraväreillä :D.
Eli tällaiset hiukset sain 13.6., kun kävin muutaman tunnin istumassa Studio Matafaka-kampaamossa Dinatran penkissä :D.
On kyllä ollut harvinaisen piristävää katsoa peilistä nämä viikot, kun väriä on nyt kunnolla näin 2 vuoden jälkeen!
Nyt onkin kuivashampoota kulunut yrittäessäni vähän harvemmin pestä, että väri säilyisi hieman pidempään :).
Tässä on vähän taaempaa kuvaa.
Salama tekee tuon virheellisen vaaleuden, sillä mun mielestä tuollaista ei ollut itse peilistä katsoessa.
Tuon oon ottanut ennen kuin kuivashampoota aloin laittaa.
On siis Treaclemoon-kuivis päässyt nyt kunnolla testiin, ensimmäisen kerran piti olla 3 päivää pesemättä hiuksia :D.
Sitten se kuukauden ainoa ostos tuli myös tuolla kampaamoreissulla tehtyä:
Ostin siis suosittelusta kokeiluun tuon Maria Nilan Structure Repair Bond Builder Anti-breakage Leave-in Treatment hiuksiin jätettävän hoidon, kun sopivasti tuo Dermosil loppui :D.
Hinta tosin oli arvokas (vajaa 50e), mutta harvemmin näitä kalliimpia tuotteita tulee ostettua onneksi.
Oon myös nyt yrittänyt suihkun jälkeen tyven kuivattaa ihan kuivaimella, josko se rasvoittuisi vähän hitaammin, niin tässä tuotteessa on lämpösuojakin mukana.
Lähti siis heti käyttöön :D.
Laittelen huomenna viimeiset loppuneet myös könttänä, kun ei varmaan kovin pitkää päivää ehkä tule töissä :).
Miumoi <3
keskiviikko 17. kesäkuuta 2026
Ennusteita, Kesäkuu 2026
Heissan!
Tänään oli välivapaapäivä, niin ehdin tämän postauksen vähän aiemmin tehdä :D.
Eli vielä ehtii ennusteet laittaa, kun montaakaan tuotetta ei ole tähän mennessä ehtinyt loppua...
Tosin toivon tässä pikkuhiljaa vauhdin kiihtyvän, kun ollaan sentään kuun puolen välin yli...
Yksi purkki jäi pois, kun ehti loppua ennen kuvaamista.
Näiden kaikkien uskoisin loppuvan, vaikka tuo mini-kasvopesu onkin todella riittoisa tapaus...
Tässä on sitten kroppatuotteet.
Tuon käsisaippuan laitoin kuvaan, kun käytössä oleva on niin lähmäinen, etten viitsi kuvata sitä ennen siistimistä :D.
Muiden loppuminen riippuu sitten käyttötiheydestä, nyt ei ole esim. tarvinnut niin tiheästi rasvaillakaan.
Mini-suihkugeeli on noin puolessa välissä, joten sekin on siinä rajoilla, ehtiikö loppua.
Tässä sitten tuoksutuotteet omana kuvana.
Hajuvesi loppuu todennäköisimmin, muut ovat rajoilla.
Viimeisenä meikit ja löytyihän niitäkin vielä :D.
Elättelen toiveita, vaikka se alkukuun flunssa hidastikin tahtia.
En usko tähän porukkaan tulevan yllätyksiä, mutta täytyy varmaan meikkivoide-mixiä tehdä lisää, samoin silmänalusille frankenshadow-luomiväriä eli vannomatta paras :D.
Yritän siis saada ainakin 13 täysikokoista ja 3 minikokoista tuotetta käytettyä.
Kiva määrähän tuossa olisi!
Plussaa ei ole tiedossa aikaan isommissa määrin, 1 tuotteen olen ostanut, kun kävin kampaajan penkissä viime viikolla :D.
Instagramissa seuraavat ovatkin jo nähneet hiusten lopputulosta ^_^.
Oli kyllä niin piristävää päästä taas 2 vuoden jälkeen värjättäväksi <3.
Vaan alan tänne loppuneita latomaan piakkoin.
Tai ehkä sen ensimmäisen oston esittelen ensin!
Miumoi <3
sunnuntai 14. kesäkuuta 2026
Deck of Panning-projekti, Päivitys nro46, Kesäkuu 2026
Hellouuu!
Nyt olisi vihdoin ja viimein Deck of Panning-päivityksen aika, joten aloitetaan ilman höpötyksiä :D.
Tämä on siis päivitys nro 46 Kesäkuulle.
Täällä on nro 45 päivitys ja Täällä on alkuperäinen Intro-postaus.
Uudet kortit on katsottu Toukokuun pelialustasta, joka tuli kuun puolessa välissä saataville.
Kynsilakoista ei ole puhuttavaa... En saanut itseä taaskaan niskasta kiinni, vaan käyttö jäi nollille...
Mutta 1 on kadonnut !!
Toinen jokeri-tuote eli Tammikuusta 2025 mukana ollut Colourpopin Super Shock "Half Light" viimein loppui \o/ !
Siinä oli tavaraa enää 4 käyttökertaan eli se loppui jo toukokuun alussa.
Projektin aikana käyttökertoja tuli siis 123 kertaa eli tavaraa nuissa super shockeissa kyllä riittää, elleivät pääse kuivumaan.
Ihana sävy ja sen vuoksi olen surullinen, että loppui, mutta onhan se aivan mieletön saavutus saada luomiväri loppumaan!
Nyt vain odottamaan seuraavaa jokeri-korttia :D.
Muut tavoitteet oli helppoja!
Suunnittelin nostavani 3 korttia, mutta taas kortit päätti toisin :D.
Tulikin siis 4 tuotetta mukaan, kiitos tuon Ässän :p.
Kesäkuun oikein kiva suunnitelma!
Ensimmäiseksi tuli Hertta 8, joka oli "Influenced", eli tuote joka on ostettu jonkun suosittelemana.
Noh, koska nyt on super shock lähtenyt, niin oli hyvä ottaa mukaan ensimmäinen ja vanhin omistamani super shock eli se oli tämä sävy Weenie, joka on ruskeahko ruusukulta.
Aikanaan tilasin toisen kauneusbloggaajan kautta ja jaettiin postikulut.
Toinen tilaamani sävy oli silloin Erotic, jonka olen joutunut jo kertaalleen käsittelemään kuivuuden takia. Saatan ehkä joutua heivaamaan sen jossain vaiheessa :/.
Tämä Weenie on sitä vastoin pysynyt oikein kivasti käyttökelpoisena, ei ole vielä osoittanut kuivumisen merkkejä!
Tälle otin nyt tavoitteeksi 10 käyttökertaa.
Toinen kortti oli Ruutu 10, joka oli "mini/sample".
Muistin, että onhan mulla näytekokoinen luomivärikin eli mukaan lähti tämä Clionadh Cosmeticsin "Eye of Newt" sävy, joka tuli aikanaan kaupan päälle.
Tavoitteeksi laitoin 5 käyttökertaa.
No sitten tuli Hertta Ässä eli piti nostaa 2 korttia, ensin tuli tämä Pata 3, joka oli "Fragrance".
Mukaan päätin ottaa uudelleen tämän Escada Sexy Graffiti minituoksun ja tavoitteeksi tutun 10 käyttökertaa.
Tuleepahan tätäkin käytettyä vähemmäksi hiljalleen.
Viimeinen kortti oli Hertta Kuningas, joka oli "Baby Goal".
Mukaan lähti pitkästä aikaa Too Faced Love Light Prismatic Highlighter "Ray of Light" korostuspuuteri.
Tavoitteeksi helppo 5 käyttökertaa :D.
Melko helppo kuukausi siis tällä kertaa ja onneksi olikin, kun flunssa veti ensimmäisen viikon kosmetiikan käytön minimiin...
Vaan katsotaan jälleen, miten käy kynsilakkojen kanssa... Alku ei ole ollut lupaava, mutta onhan tässä vielä pari viikkoa aikaa :p.
Seuraavaksi laitan tänne pienet ennusteet. Ehdin ottaa vielä kuvat, kun juuri mitään ei ole loppunut :D.
Palaillaan siis sen parissa asiaan pian!
Miumoi <3
torstai 11. kesäkuuta 2026
Yhteenveto Toukokuu 2026
TAAAASSS suunnitelmat heitti päin härän pyllyä :(.
Oli oikeasti tarkoitus tehdä tämä yhteenveto-päivitys jo silloin 1.pv, vaan mun kroppa päätti jälleen imaista jostakin jonkun hyppykupan ja olin sitten useamman päivän flunssassa ja kuumeessa silloin :(.
Ja edelleenkin nenä vuotaa sekä köhisyttää ja mikä "kivointa", niin mullapa katosi hajuaistikin tuossa viime viikolla... Eli ilmeisesti jokin korona-variantti se oli.
Vieläkään ei hajuaisti ole palannut... Todella perseestä esim. käyttää mitään kosmetiikkaa tai edes syödä, kun ei haista mitään.
Eipä siis kannata myöskään ostaa mitään kosmetiikkaa ennen kuin nenä toimii paremmin.
Sitten nämä viimeisimmät hellepäivät eivät myöskään ole houkutelleet tähän koneen ääreen ikkunan eteen, kun aurinko hohkaa :(.
Meikkaamisetkin täytyy varmaan piakkoin siirtää jälleen kellariin...
Eli erittäin kökköä aikaa täällä on siis tällä hetkellä...
Vaan nyt kun pääsin aiemmin töistä, niin laitan viimein tämän yhteenvedon viime kuulta julki!
Tässä siis miinukset:
-Colourpop Dusk ‘till Dawn Super
Shock Shadow Collection, Half Light (2.1g)
-Affect Colour Attack High Pearl Eyeshadow, P-0017 (2.5g)
-Seppälä The Brilliant Highlighting Eyeshadow Pen, 772 Light Gold (2.5g)
-Lumene Invisible Illumination Instant Glow Beauty
Serum (30ml)
-Lumene Invisible Illumination Nordic Light Instant Illuminizer, Rosy Dawn
(15ml)
-Dermosil Youth Melt Away Cleansing Balm (75ml)
-Oriflame Milk & Honey Gold Majestic Magnolia Hand & Body Wash (300ml)
-Hwarang‘ Bellflower Cleansing Balm (100ml)
-Avon Onyx Lustre Tri-Lip Gloss, Peach Sparkle (6ml)
-Avon Senses Polynesian Paradise Hula Hula Hibiscus Hibiscus & Passionfruit
Shower Gel (250mll)
-Oriflame The One Winter Wonder Lash Waterproof Mascara, Black (8ml)
Yhteensä 11 täysikokoisella vähentynyt.
Sitten plussat:
*sirkkojen sirinää*
Nolla-plussakuukausi jälleen \o/ !!!
Eli nettona Toukokuu meni miinukselle 11 täysikokoisen tuotteen verran.
Meikkipainotteinen kuukausi pitkästä aikaa :D.
Nyt vaan tuskin ihan hetkeen ei taida meikkejä loppua, vaikka toki työskentelen rajauskynien kanssa ihan tosissaan, että tässäkin kuussa jotain meikkejä loppuisi...
Tosin loppuneiden kanssa taitaa tehdä muutenkin tässä kuussa tiukkaa...
Pohditaan näitä lisää ennusteissa, mutta ensin tulee Deck-päivitys :D. Ei tule kuitenkaan huomenna, kun sain viimein ajan kampaajan penkkiin illaksi :D.
Viikonloppuna sitten!
Miumoi <3
sunnuntai 31. toukokuuta 2026
Viimeiset Loppuneet, Toukokuu 2026
Heihoi!
Saamaton mikä saamaton, mutta tässäpä viimein tulee ne viimeiset loppuneet!
Olisi ollut kiva saada 2 postaukseen nämä, mutta jälleen ahdetaan vain yhteen kaikki :p.
Käsisaippuana tämän käytin. Mun on ollut tarkoitus taas niistä Lushin suihkujellyistä tehdä käsisaippuaa, mutta tuli nyt tämä tässä välissä kulutettua.
Ajattelin magnolian tuoksun olevan jotenkin "pehmeä", mutta valitettavasti tämän tuoksu oli omaan nenääni aivan liian kukkainen. Siksi päädyin käyttämään tämän pois varastosta.
Vähän nyt jännittää, kun tilasin sen kroppavoiteenkin, että onko sekin yhtä kukkainen... Täytyy jalkavoiteeksi se sitten laittaa, jos tuoksuu liikaa!
Mutta tätä en enää tilaisi itselleni uusiksi.
Kesäkuussa varmaan kulutan taas suihkujellyä vähemmäksi :D.
Ja onnellisesti sain tässä kuussa käytettyä vielä yhden suihkugeelinkin, joka oli tämä vanha 250ml Avon Senses Polynesian Paradise Hula Hula Hibiscus Hibiscus & Passionfruit Shower Gel.
Oon tykännyt kaikista Avonin tuotteista, joissa hibiskus on yhdistetty johonkin hedelmään tai marjaan (kuten vadelma-hibiskus-shampoo).
Niin pidin tästäkin tuoksusta tosi paljon, toki passionhedelmän tuoksukin on aina hyvä :).
Tätä jää ikävä, mutta eiköhän vastaavia löydy :). Onneksi nyt maltoin käyttää tämän loppuun, enkä enää jemmaillut, niin sai vielä tuoksusta nauttia!
Sitten loput tuotteet ovatkin, yllätys yllätys, meikkejä!!
Huomasin, kun aloin taas uutta meikkivoidesekoitusta tekemään alkukuusta, että tämä ikivanha 30ml Lumene Invisible Illumination Instant Glow Beauty Serum meikkivoideseerumi oli tullut loppunsa päähän, pipetillä ei enää saanut viimeisiä rippeitä pohjalta.
Tämä tuli silloin aikanaan Betteboxista, kun tuli myyntiin eli on jälleen VANHA :p.
Siksi en alkanut irrottaa stopperia ja kaivelemaan pohjalta jämiä, on tämä jo hyvin käytetty.
Muistaakseni silloin alussa käytin myös yksinään kasvoille ja sävy oli se universal medium, joka oli vielä ainoa sävy silloin myyntiin tullessa. Muistelen, että oli ihan ok käyttää itsenään.
Niitä meikkivoiteita vaan alkoi boksista tulla enemmän ja enemmän, niin nyt oon vaan sekoituksissa käyttänyt kaikkia jäljellä olevia, kun moni on ollut liian tummia.
Jospa tässä jossain vaiheessa pääsee ostamaan meikkivoiteen ihan yksinäänkin käytettäväksi, mutta sekoituksiin vielä tuubeja riittää :D.
Saman kohtalon huomasin tapahtuneen myös tälle 15ml Lumene Invisible Illumination Nordic Light Instant Illuminizer, Rosy Dawn korostusvoiteelle, joka taitaa olla tuon sävyseerumin kanssa yhtä vanha ja Betteboxista tullut :p. Tulivat mielestäni todella lähekkäin bokseista.
Tätäkin laitoin meikkivoidesekoituksiin, mutta yksinäänkin tämä oli poskipäillä todella kaunis. Silloin siihen Betten postaukseen laitoin kuvan poskilla, mutta en jaksa nyt alkaa penkomaan kyseistä postausta tähän :p.
Tämän haluaisin uudelleenkin omistaa ihan korostustarkoitukseen, mutta puuterimaisia on niin paljon laatikossa, että en halua nestemäisiä/voidemaisia ostaa vanhenemaan. Lisäksi Colourpopin Super Shock -versioita löytyy, niin pakko ne on saada ensin käytettyä, ennen kuin menevät pilalle/kuivuvat.
Lämmöllä jään tätä muistelemaan <3.
No sitten koki loppunsa tämä ikivanha 6ml Avon Onyx Lustre Tri-Lip Gloss, Peach Sparkle huulikiilto.
Ehdin poistaa tästä stopperin aiemmin ennen kuin ehdin tehdä sen päätöksen, etten näistä vanhoista poistele enää stopperia, mutta en enää alkanut tuota pohjaa kaivelemaan siveltimellä.
En ottanut huulista kuvaa, kun ei sävyä kovinkaan paljoa tuonut huuliin, kiiltoa vain.
Hitaasti mutta varmasti nämä vanhat jemmat vähenee yksi kerrallaan.
Nyt yhdistin yhteen laatikkoon kaikki nykyiset huulikiiltoni, kun ennen Colourpopin kiillot oli omassa laatikossaan. Vähentyy vähentyy :D.
Ja viimeisenä luovutin toissapäivänä vihdoin tämän 8ml Oriflame The One Winter Wonder Lash Waterproof Mascara, Black vedenkestävän ripsivärin kanssa.
Tämä oli aukaisustaan asti jotenkin "kuiva" ja klimppinen massaltaan (harjasta voi kuvasta nähdä) ja sen takia myös ripsiin harjaaminen oli todella tuskaisaa koko ajan :(.
Harmittaa, etten saanut niitä paakkuja kuvaan näkyviin, mutta ripsiharjaa sai ahkerasti käyttää, että sai suurimmat pois.
Hampaita kiristellen tappelin nämä 2-3kk tämän kanssa, mutta enää en halunnut kesäkuulle siirtää. Meikkien käyttö pitäisi olla kivaa ja hyvää mieltä tuova, mutta tämä ripsari ei sitä todellakaan tuonut!
Nyt on laatikossa Lumenen tuplapakkaus, kun 3+1 Päiviltä riskillä sen ostin :D.
Täytyy toivoa, että toimisi paremmin kuin tämä! Seuraavana sadepäivänä avaan ensimmäisen niistä :).
Tämä kuukausi oli siis todella meikkipainotteinen loppuneiden kanssa !!!
Nytpä ei tarvitse taas hetkeen odottaa meikkien loppuvan :D.
Ei vaan on mulla haaveena edes jokin tuote saada myös kesäkuussa loppumaan.
Vaan yritän saada pian yhteenvedon tänne, niin ei ihan höpöksi mene tämä postausjärjestys taas :p.
Miumoi <3
Suositut tekstit
-
Heissan taas! Kuten otsikosta voi päätellä, niin vieläkään ei onnistunut mulla luomivärien ostolakko :'D. Retkahdin siis tähän, jo ...
-
Heihoi! Saamaton mikä saamaton, mutta tässäpä viimein tulee ne viimeiset loppuneet! Olisi ollut kiva saada 2 postaukseen nämä, mutta jälleen...
-
Hellouuu! Nyt olisi vihdoin ja viimein Deck of Panning-päivityksen aika, joten aloitetaan ilman höpötyksiä :D. Tämä on siis päivitys nro 46 ...