sunnuntai 18. kesäkuuta 2023

Parit kasvopuhdistukset loppuneet, Kesäkuu 2023

Heihoi!
Nyt olisi aika katsastaa taas parit loppuneet, jotka on tällä kertaa kasvopesuja. En usko tähän sarjaan tulevan enää lisää loppuvia purkkeja, niin on sama esitellä nämä pois :).

Näistä ensimmäisenä loppui tämä 100ml RimitaOats Facial Cleansing Oil puhdistusöljy, jonka ostin kokeiluun Sokoksen 3+1 Päiviltä keväällä.
Entuudestaan tuntematon suomalainen merkki itselleni, siksi halusinkin testiin ostaa.
Valitettavasti silmien putsauksessa tämä kirveli todella paljon :(. Monesti teinkin niin, että käytin vain kasvomeikille ja silmille käytin Acon öljyä.
Tuon kirvelyn takia aloinkin käyttää vapaapäivinä myös aamuisin kasvopesuun, että sain nopeammin käytettyä.
Tuo mun nykyinen Maybellinen ripsari on ollut melko haastavaa saada putsattua kaikilla öljyillä, mutta tämä jätti ripsiväriä melko paljon ripsiin. Toki saipahan meikki-putsareita tämän takia vähän enemmän käytettyä :D.
Mutta kaiken kaikkiaan ei ollut kokeilemistani öljyputsareista kovinkaan hyvä omaan käyttöön, enkä siksi aio ostaa uudelleen.

Ja toisena sitten sain käytettyä tämän 150ml Douglas In-Shower Make-up Remover suihkussa käytettävän meikinpoisto aineen, jonka tilasin kokeiluun Lykolta viime syksynä.
Koostumukseltaan tämä oli sellaista maitomaista voidetta.
Eipä tämä mun meikkejä yksinään puhdistanut mihinkään valitettavasti, eikä soveltunut tuon RimitaOatsin kanssa myöskään 2.vaiheen putsariksi.
Meikittömien päivien putsariksi oli ok, mutta mulla nyt sellaisiakin putsareita on ennestään varastossa.
Ei siis tämäkään toiminut omassa käytössä valitettavasti :D.
Tämän "tilalle" otin käyttöön seuraavaksi sen kevään Hullareilta tilaamani Lumene Valo-sarjan puhdistusbalmin, jota ei ollutkaan tarkoitettu 1.vaiheen putsariksi, niin kuin luulin ja siihen käyttöön ostin :D.

Mulla on siis nyt hieman epäonnea ollut näiden uusien kokeilu-putsareiden kanssa :D. Eipä sille voi mitään, kaikki ei sovi kaikille ja testaamalla se selviää.
Alkaa vaan jännittää, että eikö mulle sovellu mikään muu kuin kalliimpien merkkien puhdistusöljyt (Huxley, L'Occitane)... 
Nooh, eiköhän täällä lisää testattavaa vielä löydy :D.

Mulla on parissa loppuneiden sarjassa nyt epävarma tilanne, että loppuisiko vielä lisää purkkeja niihin, niin katsotaan, loppuisiko jotain yksittäisiä esiteltäviä ennen niitä!
Seuraavaksi lähden täyttämään huomista hammaslääkäri-käyntiä varten kipukyselyä, kun alkavat valmistella sitten lähetettä, josko olisi mahdollista saada botox-hoitoa jossain vaiheessa elämää, kun nyt on tullut tuon cp-vamman ja migreenin lisäksi mukaan pruksismi :p... Pitkässä kuusessahan tämä on nykyisen terveydenhuollon tilanteen huomioon ottaen, mutta josko edes jonoon pääsisi...
Saa nähdä, miten käy!
Mutta jatketaan tulevalla viikolla purkkien kanssa!
Miumoi <3

6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Joo, mulla on syntymästä asti ollut CP-vamma, tyyppinä spastinen hemiplegia :).
      Vaikuttaa mun kropan oikeaan puoleen, eniten käteen joka mulla on lähinnä "apukätenä" eli en pysty tekemään sillä mitään isompaa, mutta on tukikätenä. Toki oon aina kehitellyt töissä omat toimintatavat ja apuvälineet, että oon selviytynyt, mutta kyllähän se pakosta vaikuttaa, kun kompensoin kaikkea sitten vasemmalla puolella :p.
      Sit oikea silmä on lähes sokea, näen sillä lähinnä liikkeet ja sumuiset hahmot sekä värejä.
      Tuon takia esim. kulmakarvojen meikkaus on tosi haastavaa, kun en yksinkertaisesti näe tarpeeksi "pitkälle" oikealle puolelle mun vasemmalla silmällä (siinäkin tämän takia huono näkö ilman laseja). Siksi suosin puuterisia kulmavärejä, että pystyy sohimaan vaan vähän sinne päin :D.
      Oikea jalka on myös voimaltaan heikompi ja väsyy nopeammin. Nykyisin on alkanut selvästi väsyä, jos kävelee enemmän ja kompastelua sekä tasapainon menetyksiä on selvästi useammin :/. Tämä on alkanut pelottaa kotona varsinkin portaissa, muutaman kerran meinannut alas tullessa tasapaino pettää.. :/

      Tässä siis pitää nyt yrittää tehdä kaikkensa, että työkyky pysyisi yllä mahdollisimman pitkään, siksi tuosta botoxista nyt haaveilen, että saisi nuita kropan 24/7 kipuja ja spastisuutta edes vähän helpotettua, kun kotihoito ei vaan meinaa antaa enää tarpeeksi helpotusta (löytyy siis kaikki Tens-laitteet, putkirullat, kipukoukut, piikkimatot).
      Tai jos edes pääsisi juttelemaaan, että oisko jotain parempia lääkkeitä/lihasrelaksantteja ym joita voisi kokeilla.
      Nythän mä oon aloittanut myös tällaisen jumppa-sarjan, jos siitä myös saisi osittaista apua, ettei nuo niska-hartiaseudun jumit aiheuttaisi niin usein päänsärkyä ja migreeniä. Tällä viikolla mulla alkaa 3.harjoitusjakso:

      https://ukkinstituutti.fi/liikkuminen/vinkkeja-liikkumiseen/harjoitusohjelma-osana-paansaryn-hoitoa/

      Poista
  2. Onpas kurja juttu! Ymmärrän enemmän kuin hyvin nuo liikkumisongelmat, itse vielä viime vuonna pyörätuolin varassa olleena. Toivottavasti saat apuja! Eikö Kelalta saisi fysioterapeuttikäyntejä? Mulla kävelykyky palautettiin muutamassa kuukaudessa, kun sain uuden työpaikan Saksasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tähän on jo niin tottunut elämän aikana, vaikka toki ärsyttää, kun pitää kaikkea uutta tehdessä alkaa miettiä, miten saa omalla tavalla tehtyä.
      Samoin ärsyttää, kun ei voi enää luottaa omaan kroppaan, mitä vanhemmaksi tulee...
      En ole saanut aikaiseksi tässä vuosien varrella alkaa selvittelemään tuon fysioterapian mahdollisuutta, lapsenahan sitä oli kaikki mahdolliset fysio- ja toimintaterapian, mutta kun ikä tuli 16v, niin sen jälkeen on saanut pärjätä omillaan.
      Hieronnassakin kävin muutaman vuoden useamman kerran kuukaudessa ja olihan mulla myös Fressin-kortti, jossa kävin ryhmäliikunnoissa.
      Sitten kun työttömäksi jäi, niin oli pakko laittaa pois, kun ei ollut varaa enää jatkaa.
      Muuten oon sitten harrastanut vaan kävelyä ja pyöräilyä ja kotona yrittänyt jotain jumppailla ja venytellä
      Täytyy katsoa, mitä tuosta lähetteestä tulee tässä tulevaisuudessa.
      Mutta eihän tuo mun vamma mihinkään katoa, kun aivovauriosta kyse eli pakko yrittää parhaansa, että jostain saisi lisää helpotusta oloon.

      Poista
  3. Ei varmaan ongelma katoa, mutta uskon, että helpotusta on saatavilla. Sinuna kyselisin fysioterapiaa. Ihan vaan vielä vinkkinä akupunktio, jota fyssarini antoi Turussa. Mä olen ollut todella kipeä noitten alaselän kasvainten takia, ja sain siihen lääkkeiden lisäksi akupunktiota ihan lähetteellä (vaikka olenkin lääketutkimusammattilainen, olen ilahtunut siitä, että virallinen lääketiede alkaa tunnustaa tällaisiakin hoitoja).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, pitää tosiaan katsoa, mitä tuosta lähetteestä tulee, niin kysellä sitten kaikki mahdollinen (se botox, muut lääkkeet, fysio), mitä tässä vuosien aikana on tullut.
      Ja ootan tässä, että saan Smartum-"setelit" käyttöön, niin varaan ajan sitten hierojalle, jolla on tuo akupunktiokin saatavilla. Ystävä käynyt sen luona ja ainakin hieronta oli jees, ekalla kerralla sillä oli tullu huono olo tuosta akupunktiosta.
      Oon tuota akupunktiotakin halunnut pitkään kokeilla, samoin kalevalaista jäsenkorjaajaa.

      Poista

Suositut tekstit