sunnuntai 27. joulukuuta 2020

Katkeria oppitunteja ja niistä onneksi jotain opittukin

Hellou!
Nyt aattelin tähän väliin laittaa tämän pidemmän postauksen, jossa on muutamien päivien inventaarion tulos...
Jälleen kerran sydän itki verta näiden kanssa ja sätin itseäni, miksi olen aikanaan ollut niin idiootti, että olen haksahtanut ostamaan niin paljon tuotteita, joita en kuitenkaan ehdi käyttää. Myöskin siitä sätin itseäni, etten aikanaan laittanut heti bokseista saatuja tuotteita eteenpäin, kun varmasti olisivat silloin saaneet rakkautta ja käyttöä heti muilla :/.
Noh, onneksi noista ajoista on jotain otettu opiksi, harmi, että aina pitää mennä kantapään kautta kaikessa... On tässä onneksi muutama kivempikin juttu mukana!

Tässäpä on ensimmäisen inventaariopäivän tulos...
Kaikki lähti liikkeelle, kun päätin ottaa tuon nro 4. käyttöön pitkästä aikaa ja sitten huomasinkin, että haju oli muuttunut epämiellyttäväksi :(. Siitäpä se sitten lähti...

1.) Burt’s Bees Lip Shine, 020 Blush (14g)
2.) Lavera Glossy Lips, 10 Sweet Melon (6,5ml)
3.) Maybelline Vivid Matte Lip Liquid, 20 Coral Courage (8ml)
4.) Colourpop x Amanda Steele Ultra Glossy Lip, Hack (2,41g)
5.) Lush Latte Lip Tint (10g)
6.) Colourpop x Hello Kitty Ultra Glossy Lip, Super Cute (2.41g)

Tuon Hello Kitty-kiillon otin paniikissa käyttöön, kun se ei haissut vielä pahalta ja sainkin sen aika hyvin kulutettua vähiin. Tämä oli toinen tuubi kyseistä kiiltoa.
Lush ei haissut vielä pahalta, mutta oli jo melko vanha tapaus, niin päädyin tuossa rytäkässä heivaamaan senkin pois. Todella isoja nuo Lushinkin purkit on!!

Otin kuvat sävyistä huulilla kuitenkin.
Hitsi, kun olisi aikanaan tuon Maybellinen laittanut eteenpäin... Kaikki muutkin ovat tulleet Livboxista/Bette Boxista, enkä ehtinyt juurikaan käyttää muita kuin Colourpopeja ja Lushia...


No sitten toisena päivänä huomasin lisää katkeria oppitunteja... Olin ottamassa huulirasvaa käyttöön, mutta taas oli nuo Hurraw!-rasvat päässeet huonoiksi; haisivat ja oli muuttuneet liisteriksi :(. Nämäkin bokseista tulleet muistaakseni tai ainakin tuo Papaija on tullut, sitä en ehtinyt edes avata...

-Hurraw! Papaya Pineapple Lip Balm (4.3g)
-Hurraw! Licorice Lip Balm (4.3g)
-Oriflame Very Me Swirl Lip Gloss, Frosty Pink (10ml)

Oriflamen oon vuosia sitten ostanut, mutta enpä ehtinyt monesti käyttää :(.
Onneksi nyt en ole itse ostellut uusia kiiltoja hetkeen ja parhaani mukaan bokseista tulleita oon yrittänyt laittaa eteenpäin.
Nyt toki päädyin ottamaan sen kalenterista tulleen Illamasquan ja sitten pari kuukautta mietinnässä olleen ja Goodieboxista tulleen Sandstone Scandinavia Lipglace, Summer Fling kiillon itselleni käyttöön.
Näin paljon nyt lähti pois ja lisäksi oon pian 3 huulituotetta saanut ihan käytettyäkin, niin ehkä ne nyt saa multa tasaisempaa käyttöä...
Toki nuita huulituotteita on edelleen ihan liikaa itsellä, mutta kyllä nämä inventaariot avaa silmiä siihen, etten ainakaan itse enää osta kiiltoja tai punia!

Oon kuitenkin nyt saanut ihan käytettyäkin jotain!
Tämä (myös tosi vanha) 4g Avon ColorTrend Soft ‘n‘ Sweet Lip Balm, Chocolate Brownie huulirasva loppui!
Oon käyttänyt aamuisin hampaiden pesun jälkeen. 
Ei ollut mikään kovin kosteuttava, mutta sai nyt vähän kosteutusta siinä välissä huuliin, kun kasvoja puunasin.
Käyttöön lähti (epäonnistuneen Hurraw-kokeilun jälkeen) tämän saman sarjan banaanin tuoksuinen huulivoide.

Sitten aattelin ottaa käyttöön mustan ripsarin (oon Lumenen ruskeaa käyttänyt ja vedenkestävänä on musta), joka oli jonossa seuraavana eli 3ml minikokoinen Clarins Be Long Mascara, 01 Intense Black, joka on tullut eleven-kalenterista 2018.
Noh... Avattuani tuubin sainkin huomata, että se oli aivan kuiva, mitään ei tullut harjaan...
Eipä siinä, otin tämän sitten tuon Lumenen ripsarin kanssa apuun, kun sitä tulee niin runsaasti ripsiin. Tällä harjalla saa vähän siistimmäksi harjattua väriä.
Otin sitten seuraavan ripsarin jonossa auki (Lancomen Big Monseur mini) ja ekan käytön jälkeen poispestessä tajusin, että se oli vedenkestävä versio...
Ei auta kuin nuita nyt käyttää vuorollaan. Toisaalta nyt mulla onkin ollut tunteet enemmän ja vähemmän pinnassa, niin vedenkestävä ripsari on ollut ihan hyvä laittaa ripsiin.
Eli niillä ja Lumenella mennään nyt edelleen :p.

Inventaarion ohessa huomasin, että myös tämä vanha 5ml Lumene Blueberry Eyebrow Shaping Wax, 3 Vaaleanruskea/ Blond kulmavaha oli myös kuivunut.
T'ämä on joskus tullut Livboxista.
Onneksi ehdin aika paljon tätä kaikesta huolimatta käyttää! Kyllä myös pidin tästä aika paljon, oli kiva varsinkin jos kulmakyniä käytin.
Voisin ostaa joskus uudenkin.
Nyt oon käyttöön ottanut myöskin boksista tulleen värittömän version.

Inventaario jatkui.
Tämä tosi vanhan Oriflame HyperStretch Lash Serum ripsiseeruminkin päädyin viimein heivaamaan pois. On useamman vuoden vanha ja silmiin laitettava, niin turvallisempi ratkaisu oli tämä :p.
En käyttänyt tunnollisen aktiivisesti, niin ei hajuakaan siitä, tekikö tämä mitään ripsille.

Viimeinen inventaarion uhri oli tämä 7g Benefit Ooh La Lift Instant Under-Eye Brightening Boost, joka oli ilmeisesti vähän valokynän tyyppinen aine.
Aattelin aikanaan, että tästä olisi ollut apua mun tummille silmänalusille, mutta nyt oon oppinut, että mun on pakko laittaa useampaa ainetta plus tehdä baking, että saan ne vähän vaaleammiksi.
Ei siis tule tätäkään enää hankittua, turhia mulle tämän tyyppiset tuotteet...


Loppuosio postauksesta onkin sitten vähän iloisempaa!
Mulla oli jäljellä enää pieni kaistale kaari tätä 2g Manna Kadar Paradise Blush poskipunaa, joka tuli Tammikuussa 2017 Betteboxista. Täällä kuvaa kesäkuun 2018 tilanteesta ja
Yksi aamu ottaessani laatikosta tää tipahti takas laatikkoon kädestä ja se jäljellä ollut kaistale irtosi ja meni palasiksi.
Tästä päästäänkin seuraavaan:

Vihdoin sain hyvän syyn uudelleen pannuttaa tämän 5g Avon Luxe Temptation Powder Blush, Couture Rose poskipunan, joka oli sitä jo tovin odottanut!
Tuo alkuperäinen rasia oli niin iso ja kömpelö, niin viimein sain sen pois laatikosta!

Uudelleen pannutuksessa käytin apuna mun Fixy-kittiä ^_^.

Lopputulos mun Frankenblush-poskipunasta. Pannu oli 47mm ja tämä on nyt yhdessä samassa paletissa Colourpopin "Total Package" ruusukultaisen korostuspuuterin kanssa, kiva duo ^_^.

Innostuin vielä muutamaa päivää myöhemmin tekemään uuden Frankenshadow-luomivärin, että saa nuita pakkauksia pois pyörimästä ja yksinäisiä luomivärejä paletteihin toisten kanssa.

Tuo oikealla oleva aikoinaan rikkimennyt Lumene Arctic Duet Mineral Eye Shadow, 2 Breath of Spring/Kevät Kuiskaa duo-luomiväri on odottanut myös uudelleenpannutusta. Sitten muistinkin, että mulla on samaa sävymaailmaa oleva monoluomiväri, Pierre René Single Eyeshadow sävyssä "Pearl", joten mä sitten yhdistin nämä kaksi.

Pannu on 37mm ja se tuli aivan täyteen (vähän ylikin meni, mutten enää niitä säästänyt).
Tuli ihan kiva vaaleaoliivinen vihreä kultaisella vivahteella :).
Nyt tämäkin on muiden samankokoisten luomivärien kanssa yhdessä paletissa!

Katsotaan, innostunko vielä uudelleenpannuttamaan sen mun vanhan Avonin Marimekko-korostus-punapaletin ennen kuun loppua :p.
Vaan tässä oli taas kasa poistuneita tuotteita!
Onko teillä tullut yllätysinventaarioita nyt loppuvuodesta?
Harmittaa ihan vietävästi, mutta niin kuin sanottua, oppi alkaa mennä vähitellen perille näiden kokemusten myötä.
Palataan asiaan seuraavaksi sitten ihan loppuneiden tuotteiden kanssa!
Miumoi <3

4 kommenttia:

  1. Oi miten hyvän poskipunan ja luomivärin sait miksattua❤.
    Mulla harvoin vanhenee tuotteet, yleensä oon antanut ne eteenpäin heti, kun hoksaan, että tää ei vaan toimi. Huulikiilloista huomasin, että saan käytettyä kolme vuodessa ihan loppuun. Joten enempää ei kannata olla. Huulipunia en tainnu kuluttaa yhtäkään. Ja vaikka teen etätöitä niin käytän punaa ja huulikiiltoa joka päivä ja useasti. Luomivärejä sain kulumaan tänä vuonna 2 loppuun. Ja siis 166 pannua jäljellä. Oon tyhmä! Oon ens vuonna ostoslakossa. Tuun tunnustaan jos sorrun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3. Oon kyllä innostunut tosi paljon tekemään nuita uudelleenpannutuksia, kun sain ton Fixyn korjauskitin. Oli kyllä yksi parhaimmista asioista, joihin euroja laitoin!

      Oon mäkin vihdoin tässä parin vuoden aikana oppinut laittamaan eteenpäin kosmetiikkaa heti, jos huomaan ettei ite ehdi käyttää. Mutta tuolloin muuan vuosi takaperin tilanne oli hieman eri... Kantapään kautta opitaan :p. Ja huulituotteita en tosiaan itse enää saa ostaa (bokseista ja vastaavista ei toki voi vaikuttaa muuten kuin laittamalla eteenpäin sitten).
      Saman oon huomannu eli hitaasti ne kuluu, vaikka itsekin käytän päivittäin jotain huulituotetta, toki kun useaa käyttää, niin eihän se yksi tuote paljoa siinä hupene..

      Siis 2 luomiväriä, mahtavaa :o * bravo!! *
      Mä oon alkanut urakalla seuraamaan nyt kaikkia pannutus-tilejä instassa, saa tosi paljon motivaatiota siitä ja uusia ideoita, miten voi käyttää luomivärejä!
      Ite en saanut loppuun luomivärejä, mutta muutaman yllätyspannun sain kuitenkin näkyviin ^_^. Täytyy pienestä olla iloinen tässä tapauksessa :D.

      Yritän itsekin jatkaa ensi vuonna entistä tietoisemmin harkitsemaan, ostanko jotain ja tarvinko jotain. Repsahduksia tulee varmasti, mutta oon kyllä kivasti päässyt tässä selvästi parempaan suuntaan!
      Tulehan tunnustamaan sitten, jos tunnustettavaa on :D.
      Minäkin jatkan tunnustuksia täällä postauksissa :D.

      Poista
  2. Tuo Fixyn laite ois kyllä aika näppärä! Saisi yhdisteltyjä pannutettuja/hajonneita sävyjä ja tehdä kokonaan uusia tai pressata ne hajonneet.

    Itsekin olen laittanut melkeinpä heti tuotteet kiertoon, jos tiedän, että itse en niitä tule käyttämään tai tietää jo tuotteen olevan ei niin kiva :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo oli kyllä tosi hyvä ostos itselleni!
      Suunnittelin uudelleen pannuttavani muutaman paletin luomivärit, mutta siihen tuon käyttö on aika hidasta, kun puhdistukseen jokaisen sävyn jälkeen menee oma aikansa.
      Mutta yksittäisiin korjaamiseen tai sävyjen yhdistämisiin todella loistava ^_^.

      Onneksi itsekin alkanut vähitellen oppia tuohon kiertoon laittamiseen :D.

      Poista

Suositut tekstit